På två dagar Stångbymässa tror jag vi gjort nästan lika mycket reklam för Ravelry som för oss själva :)
Det finns tydliga generations-skillnader i skaran av stickare (och den har inte alltid med ålder att göra, ska jag säga :)). Det finns den gamla skolan: De bestämmer vad de vill sticka, införskaffar ett mönster och letar sedan rätt på lämpligt garn. Sen finns det den nya skolan, som är skolade på internet: De köper ett garn de älskar, sedan letar de rätt på ett projekt och ett mönster som passar garnet. På mässa märker man skillnaden redan vid första meningen: "Säljer ni mönster också?"
På hälften av alla Chili Gredelin-visitkort vi delat ut i helgen står det RAVELRY.COM ditskrivet på baksidan med kulspetspenna.
Om en dryg timme öppnar The Grand Show. Det är nästan lika stort som VM. Kanske större.
Sanna cardigan
-
Det här är höstens plagg helt klart och jag har använt den jättemycket men
den har haft väldigt svårt att fastna på bild. Jag ska väl inte säga att
jag ä...
Jag är nog en konstig korsning av båda, för ibland är det något mönster i en sticktidning eller på nätet som inspirerar och i nästa stund faller jag pladask för ett garn som jag inte har en aning om vad det ska bli. Ibland blir det ett lyckat möte mellan ett mönster i mitt bibliotek och ett garn i (den växande) högen.
SvaraRaderaHa det så kul i kväll