På två dagar Stångbymässa tror jag vi gjort nästan lika mycket reklam för Ravelry som för oss själva :)
Det finns tydliga generations-skillnader i skaran av stickare (och den har inte alltid med ålder att göra, ska jag säga :)). Det finns den gamla skolan: De bestämmer vad de vill sticka, införskaffar ett mönster och letar sedan rätt på lämpligt garn. Sen finns det den nya skolan, som är skolade på internet: De köper ett garn de älskar, sedan letar de rätt på ett projekt och ett mönster som passar garnet. På mässa märker man skillnaden redan vid första meningen: "Säljer ni mönster också?"
På hälften av alla Chili Gredelin-visitkort vi delat ut i helgen står det RAVELRY.COM ditskrivet på baksidan med kulspetspenna.
Om en dryg timme öppnar The Grand Show. Det är nästan lika stort som VM. Kanske större.
En stormig söndag
-
Äntligen slapp vi regn. Men istället har det blåst så att det knakat i
huset. Solen har visat sig men trots det blev det inte mycket till
utevistelse fö...
Jag är nog en konstig korsning av båda, för ibland är det något mönster i en sticktidning eller på nätet som inspirerar och i nästa stund faller jag pladask för ett garn som jag inte har en aning om vad det ska bli. Ibland blir det ett lyckat möte mellan ett mönster i mitt bibliotek och ett garn i (den växande) högen.
SvaraRaderaHa det så kul i kväll