måndag 14 september 2009

Chilisockar och Bunny Ruffle Bliss

Nu har jag äntligen vågat kalla en version av mönstret på mina på-längden-stickade strumpor tillräckligt slutgiltigt för att börja skicka ut med våra sockgarner.

Mönstret heter Chilisockar, har superbra passform, en herrans massa grejor att hålla reda på och ligger här till höger i pdf-format. Med varje order av Marilyn, Jaqueline eller Tallulah (och alla eventuella framtida sockgarner) kan man nu välja att få medskickat en kopia av mönstret. Man kan också skriva ut det härifrån bloggen eller ladda hem det från Ravelry. Fördelen med pdf-versionen är att den innehåller en rad-för-rad-beskrivning, så slipper man hålla reda på hur många hälminskningar man gjort parallellt med hur många tåökningar man gjort parallellt med hur många förkortade varv man gjort (vilket lätt blir lite kaotiskt i knoppen. Fast det är ju lite av charmen :)).

Jag passade på att ladda upp mönstret till Bunny Ruffle Bliss vindstopparna/
vristvärmarna också, ifall någon känner sig sugen på lite ryschpysch såhär inför vintern.

Jag har svårt för att tro att mönsterna inte fortfarande innehåller en massa smygfel här och var, men visst låter ni mig veta ifall ni stöter på några?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar