tisdag 6 oktober 2009

Mönster? Check.

Mitt Broadwaymönster har hittat mig nu, och det var ingen kofta ändå. Det var Francis Revisited av Beth Silverstein (Ravelry-länk). Den stickas uppifrån och ner, så jag kan sticka tills tröjan är lagom lång, och den har en stilig krage som är som tagen från en catwalk med någon av New Yorks punkigare underground-designers. För att få rätt passform på själva kroppen tror jag att jag håller mig till ett (f'låt två) garn på huvudstycket, och randar enbart ärmarna.

Idag efter föreläsning ska jag reka lite i garnbutiken, kanske kommer jag till och med hem med en härva eller två! Och framåt slutet av veckan får jag helt enkelt ställa mig och färga åt mig själv, för en gångs skull.

(Fotot föreställer Philosoknitter och hennes ljuvliga Francis. Jag vet inte ens om jag får posta det här, men jag ville så gärna visa.)

Må gott!
/Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar