lördag 26 maj 2012

Fem garner - en färg


Titta på det här: 5 nya garner jag testar för butiken, och alla fem är färgade i samma färgbad, samma gryta:



Det är enormt stor skillnad mellan hur olika sorters ull tar åt sig färgen, eller hur?
Från höger till vänster är det: Bluefaced leicester och silke, merino och tencel, merino och nylon, merino och silke, och längst till höger merino, nylon och kashmir.
Jag har inte riktigt bestämt mig för vilka jag kommer att ta in i sortimentet, men jag kommer förmodligen inte att kunna motstå det färgstarka silverglittret i mitten :)

Allt väl!
Kia

3 kommentarer:

  1. Så spännande, verkligen jätteolika! Den där blandningen med ull och tencel tycker jag låter intressant! Vill ha exakt den härvan ;)

    SvaraRadera
  2. De blir skimrande metalliska i färgen och lite gnissliga att sticka.
    Den är nog mer lila och mindre vinröd i verkligheten, men vill du ha den så skicka mig ett mail (info@chiligredelin.se) så löser vi det. Jag kan skicka en bild med mer exakt färg.
    /Kia

    SvaraRadera
  3. Åh vilka godbitar, alla fem! Den med bluefaced leicester låter spännande, och så tycker jag att den allra längst till höger var fantastisk i färgerna!

    SvaraRadera